Bemiddeling Bollenstreek

Hoe werkt het?

Wanneer u contact opneemt met Bemiddeling Bollenstreek, nemen we eerst het probleem telefonisch met u door en noteren we uw gegevens. Ook beoordelen we of uw probleem geschikt is voor Bemiddeling Bollenstreek. Zo niet, dan zullen we met u meedenken wie u wel van dienst kan zijn. Bellen is dus altijd zinvol.

Is uw wederpartij akkoord met de bemiddeling en heeft u zijn of haar gegevens, dan nemen we contact op voor een afspraak. Dat kan bij ons op kantoor in Sassenheim zijn, maar als u daar beiden prijs op stelt ook op een andere locatie. Het kan zijn dat u graag eerst een afzonderlijk gesprek wilt met uw mediator. Dat is mogelijk. U zit dan pas tijdens het tweede gesprek met de andere partij aan tafel.

Weet u niet of de andere partij ook mee wil werken aan de bemiddeling? Probeert u dat dan aan hem of haar te vragen. Wilt u nog niet het gesprek aangaan, vraagt u dan toestemming om de contactgegevens aan ons door te geven zodat wij zelf contact op kunnen nemen.
Wij nemen alleen contact op als wij daarvoor toestemming hebben. Wil de andere partij ook deelnemen aan bemiddeling, dan wordt een afspraak gemaakt. Dat kan een afzonderlijke afspraak zijn, of samen met u. Uw wens is hierin leidend.

Bereikt u tijdens het gesprek of de gesprekken overeenstemming op een of meerdere punten, dan legt de mediator deze vast in een vaststellingsovereenkomst, die door u beiden wordt ondertekend.

De gemiddelde duur van een bemiddelingstraject bedraagt 1 à 3 gesprekken.

Wilt u eens overleggen of Bemiddeling Bollenstreek ook voor u iets kan betekenen? U bereikt ons via info@bemiddelingbollenstreek.nl of telefoonnummer 0252 729787.